2015. május 13.

Borító kritika #1 - Shades of our life

Kedves Olvasók!

  Az egyik blogos csoportban találkoztam egy borítóval, ami jól sikerült, a készítő pedig véleményeket várt róla. Megkérdeztem tőle, hogy a blogomon szívesen olvasna-e részletes kritikát a művéről. Szerencsémre beleegyezett, s talán nem bánja meg. ( ☺ )
  A kritika nem csak neki szól, szeretnék újabb és újabb tippekkel, tanácsokkal segíteni a designereket a munkájukban! Lássuk hát!





Színvilág
A színskála nagyon jól kiválasztott, a narancs és lila jól kiegészítik egymást. A borító sem túl lehangoló, sem túl vidám. Ez persze egyáltalán nem gond, hiszen ezek helyett eleganciát sugároz. Esetleg az előlapon lehetett volna világosabb a kép, de ez nem olyan nagy gond. 

Betűtípusok:
Sajnos itt már más a helyzet, mivel a cím összesen három különböző formában jelenik meg. Ez eléggé szétszórttá teszi az összképet, nyugodtan maradhatott volna minden helyen az előlapon használ forma, más-más színekben. A hátlapon tetszik az iniciálé, ez különlegesebbé varázsolja a szöveget, viszont túlságosan elüt a többitől. Ha sima Times New Roman-t, Andalus-t használtál volna, akkor kicsit kifinomultabb képet adna.
A gerincen lévő szöveg is túlságosan elüt. Nem csak a más betűtípus miatt, hanem még túl "durva" is, az előlaphoz képest.
A szerzői név szépen mutat, viszont nem egyértelműen olvasható (főként, mert kicsi), egyszerű betűvel sem lenne rosszabb.

Arányok:
Az elő- és hátlap is túl kockaszerű, nem hajaz a valós arányokra (A4, A5). A gerinc túl vastag, a kép pedig csak tovább növeli optikailag. A szöveget nem muszáj végig kihúzni, valamint a gerincet kissé megváltoztatnám, mondjuk olyanra, mint amilyen a cím sora.
Ahogy a csoportban is írtam, vannak bizonyos értékek, amik megszabják, hogy mekkora sávot kell szöveg nélkül hagyni a lapszéleken. Ezt ajánlatos betartani, mert sokkal rendezettebb lesz a munkánk kinézete. 

Remélem ezzel a néhány sorral segítettem Leonának! ☺ ♥ Valamint azt is remélem, hogy nem utáltál meg nagyon. :D Most csak ilyen rövid kritikát kaptál, de a lényeget, és amit észrevettem, azokat bele írtam neked.
Ha bárkinek kellene tanács a borítójához, az nyugodtan küldje el nekem az e-mail címre! ☺

V I C T O R Y

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves Vendég!

Köszönöm, hogy vélemény nyilvánításra adtad a fejed! :)

Kíváncsi vagyok gondolataidra,
Vic'